Dieta na wymioty i nudności w ciąży

2019-08-08 11:07
Dolegliwości w ciąży: kulinarne sposoby na wymioty i nudności w ciąży
Autor: _miesiecznik_mjakmama

Dieta pomoże ci, gdy cierpisz na wymioty i nudności w ciąży. Odpowiednie odżywianie w ciąży, regularne przyjmowanie posiłków, obserwacja reakcji organizmu to podstawa w walce z tymi popularnymi dolegliwościami ciążowymi.

Odpowiednia dieta na mdłości i wymioty pomoże ci zapanować nad typowymi dolegliwościami, jakimi są poranne nudności. Nudności ciążowe odczuwa ponad połowa przyszłych mam. Dolegliwości te występują głównie w pierwszych tygodniach ciąży. Na szczęście istnieją domowe, sprawdzone od lat sposoby na złagodzenie objawów mdłości w ciąży

Czytaj: 1 trymestr ciąży – co jeść w ciąży, aby malec rósł zdrowo?

Dieta w ciąży, czyli odżywianie ciężarnej pod lupą

Dieta na mdłości: 7 zasad odżywiania w ciąży

  • 1 W granicach rozsądku jedz to, na co masz ochotę – słuchaj swojego organizmu, który w ten sposób sygnalizuje ci swoje potrzeby. Zrezygnuj jednak z potraw tłustych, zawiesistych sosów, fast foodów. Zwłaszcza dania smażone w głębokim tłuszczu nasilają mdłości w ciąży.
  • 2 Nie odmawiaj sobie razowego pieczywa, kasz, makaronów z razowej mąki, warzyw – zawierają złożone węglowodany, które długo utrzymują właściwy poziom cukru we krwi i zapobiegają atakom wilczego głodu, a ponadto są bogate w witaminy i składniki mineralne.
  • 3 Sięgnij po imbir. Smak imbiru pomaga łagodzić mdłości. Plasterek lub dwa świeżego imbiru zalej wrzątkiem i parz pod przykryciem przez 10 minut. Przestudzoną herbatkę posłodź miodem. Drobno starty świeży imbir możesz dodawać do sałatek (ale w niewielkich ilościach, gdyż ma bardzo intensywny smak). Niektórym ciężarnym pomagają też herbatniki imbirowe.
  • 4 Wzbogać swój jadłospis w produkty zawierające witaminę B6 – jest ona sprawdzonym sprzymierzeńcem przy ciążowych mdłościach. Znajdziesz ją w produktach zbożowych (zwłaszcza w razowym pieczywie), ziemniakach, bananach, kiełkach pszenicy, chudym mięsie, rybach.
  • 5 Jadaj często, za to małe porcje, unikaj długich przerw między posiłkami. Wychodząc z domu, zabieraj małą przekąskę: migdały (łagodzą mdłości), batonik musli, suszone owoce, które zjesz, gdy pojawi się pierwszy sygnał łaknienia. Głód nasila mdłości; poza tym wygłodzona zjesz więcej niż zwykle, a zbyt obfity posiłek także może spowodować nudności lub nawet wymioty.
  • 6 Zjedz coś przed snem. Ważne, żebyś nie czuła rano intensywnego ssania w żołądku. Ale nie objadaj się – wystarczy kawałek chrupkiego pieczywa, banan czy szklanka mleka.
  • 7 Przygotuj sobie na rano lekką przekąskę o neutralnym smaku (sucharek, garść suszonych owoców, kilka migdałów) i szklankę wody. Po przebudzeniu nie wstawaj od razu. Poleż 10–15 minut, Przeciągnij się, weź kilka głębokich, spokojnych wdechów. Zjedz swoją przekąskę, popijając wodą – i dopiero wtedy, bez pośpiechu, wstań.

Polecamy: Imbir w ciąży. Przepisy z wykorzystaniem imbiru<<

miesięcznik "M jak mama"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza