Masaż piersi w ciąży to najlepszy sposób, by po porodzie zachowały jędrność

2021-10-25 10:46
Masaż biustu w ciąży
Autor: Getty images Masaż biustu w ciąży

Masaż piersi w ciąży to najprostszy sposób, aby cieszyć się pięknym biustem również po narodzinach dziecka. Piersi w ciąży stają się wrażliwe, powiększają się, a co za tym idzie skóra na biuście bardzo się rozciąga. Jak prawidłowo zrobić masaż biustu w ciąży? Czy musisz używać specjalnych kremów do biustu?

Spis treści

  1. Masaż piersi pod prysznicem
  2. Masaż biustu w ciąży u specjalisty
  3. Jak zmniejszyć ryzyko powstawania rozstępów na piersiach?
  4. Ćwiczenia na jędrny biust
  5. Proste ćwiczenie na jędrny biust
  6. Idealne piersi w ciąży, a odpowiednio dobrany biustonosz

Masaż piersi pod prysznicem

Najprostszą formą masażu piersi w ciąży jest naprzemienny, ciepło-zimny prysznic. Polega on na opłukiwaniu piersi na zmianę ciepłą i zimną wodą z natrysku (temperaturę trzeba zmieniać co pół minuty). Strumień wody kierujemy na boki i ku górze, wykonując koliste ruchy ręką; zawsze kończ natrysk chłodną wodą.

Taki kilkuminutowy hydromasaż pobudza krążenie krwi i w efekcie poprawia sprężystość skóry, która jest lepiej odżywiona. Masaż biustu pod prysznicem pomoże również w hartowaniu brodawek i piersi przed karmieniem.

Zobacz też: "Nikt mi nie powiedział, że w ciąży..." - historie mam

Z czego wynika tkliwość piersi?

Masaż biustu w ciąży u specjalisty

Znaną od lat metodą zapobiegania utracie jędrności piersi są masaże. Można je stosować także podczas ciąży, o ile nie jest ona zagrożona, a piersi dobrze reagują na dotyk. To metoda naturalna i skuteczna, pod warunkiem że masaż wykonuje specjalista i zabiegi są regularne.

Masaż dotyczy nie tylko biustu, lecz klatki piersiowej w całości, a także ramion i górnej części pleców. Skóra rozciąga się bowiem nie tylko bezpośrednio na piersiach  - elastyczność skóry zmienia się zwłaszcza nad biustem i wokół niego.

Zobacz: Rozstępy na piersiach - jak się ich pozbyć?

Jak zmniejszyć ryzyko powstawania rozstępów na piersiach?

Kolejnym krokiem do jędrnego biustu jest stosowanie balsamów nawilżających na skórę piersi i dekolt. Duże i ciężkie piersi powodują rozciąganie skóry, co może prowadzić do rozstępów. Skóra pod wpływem ciężaru rozciąga się zbyt szybko, włókna

kolagenu pękają i pojawiają się sinoczerwone pręgi. Rozstępy to przypadłość, która dotyka ponad połowę przyszłych mam. Zmniejszysz to ryzyko, jeśli będziesz dwa razy dziennie stosować specjalny krem przeciw rozstępom, który uelastyczni skórę i uodporni ją na nadmierne rozciąganie. Najlepiej zacząć już od 1 trymestru ciąży.

Kosmetyk nakładaj okrężnymi ruchami, od dołu ku górze. Zacznij od pachy w kierunku mostka, potem przesuwaj dłoń do góry, na zewnątrz (do szyi) i dalej w kierunku obojczyka. Zamiast kremu możesz używać oliwki, która działa natłuszczająco i uelastyczniająco.

Co ciekawe, obecnie coraz więcej mówi się na temat genetycznych czynników powstawania rozstępów. Jednak nawet jeśli w pierwszej ciąży nie miałaś rozstępów, profilaktycznie stosujesz preparaty podczas kolejnej ciąży. Wolisz dmuchać na zimne i wierzyć, że balsam czy olejek sprawią, że i tym razem po ciąży nie zostanie ci żadna pamiątka w postaci nieregularnych kresek na skórze.

Zobacz jak wygląda brzuch w ciąży i tuż po porodzie - możesz nie wiedzieć, który jest który:

Ćwiczenia na jędrny biust

Piękny biust to nie tylko masaże i odpowiednia pielęgnacja, jak się okazuje równie ważne są odpowiednie ćwiczenia. Dlatego, aby utrzymać biust w dobrej kondycji, warto też trochę poćwiczyć. Co prawda piersi nie są zbudowane z tkanki mięśniowej, ale ćwiczenia poprawiają napięcie skóry, zapobiegają degeneracji tkanki łącznej (a to rusztowanie gruczołu piersiowego) i wzmacniają mięśnie klatki piersiowej, z którymi są połączone więzadła podtrzymujące piersi.

Przeczytaj również: Poduszki do spania w ciąży

Dobrze wiedzieć

Proste ćwiczenie na jędrny biust

Złóż dłonie jak do modlitwy, na wysokości klatki piersiowej, rozkładając szeroko łokcie na zewnątrz. Naciskaj dłonią na dłoń z maksymalną siłą przez kilka sekund, powtórz 8–10 razy.

Idealne piersi w ciąży, a odpowiednio dobrany biustonosz

Wszystkie twoje wysiłki pielęgnacyjne mogą nie zadziałać, jeśli nie będziesz chodziła w dobrze dobranym biustonoszu. W przypadku piersi w rozmiarze XXL najlepszy do noszenia na co dzień jest model full cup („pełna miseczka”), czyli mocno zabudowany, z poprzecznym poziomym szwem.

Aby biustonosz dobrze podtrzymywał duży ciężar, musi być przede wszystkim stabilny pod biustem – nie może tam być wąski pasek materiału, tylko szeroki pas. Nie za szkodzi, jeśli na plecach będzie jeszcze dodatkowo poszerzony i wzmocniony, tworząc coś w rodzaju gorsetu. Pod biustem stanik musi idealnie przylegać do ciała – nie podjeżdżać do góry, gdy podnosisz ręce.

Ramiączka powinny być też szerokie i miękko podszyte od spodu, aby nie wrzynały się w skórę ramion. Lepsze podtrzymanie zapewniają biustonosze z fiszbinami, ale pod warunkiem że są one dobrze dobrane.

W idealnie dobranym staniku fiszbiny okalają od spodu całe piersi, ich zewnętrzne końce sięgają połowy pachy, a wewnętrzne przylegają do mostka. Przy dużych rozmiarach sprawdzają się także krótkie fiszbiny pionowe, wszyte z boku miseczki, od strony pachy. Oczywiście zarówno ramiączka, jak i obwód biustonosza muszą mieć możliwość regulacji.

Przeczytaj również: Biustonosz na czas ciąży - jaki wybrać, by piersi nie zmieniły kształtu?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza