STARANIA O DZIECKO: co jeść, by zwiększyć swoje SZANSE NA POCZĘCIE?

2013-06-18 13:54

Staracie się o dziecko i chcecie zwiększyć swoje szanse na poczęcie? Przyjrzyjcie się temu, co jecie! To pomoże w staraniach o dziecko. Udowodniono, że niewłaściwa, niedostarczająca składników odżywczych dieta może znacznie obniżać męską i kobiecą płodność i przeszkadzać w staraniach o dziecko. Dowiedz się, co należy jeść, by zwiększyć szanse na poczęcie.

Zanim zaczniecie starać się o dziecko, przyjrzyjcie się swojej diecie. Od tego, co jemy, zależy nasze zdrowie, sprawność fizyczna i samopoczucie. Prawidłowa dieta to także jeden z głównych czynników wpływających na płodność, ponieważ niektóre składniki pożywienia mogą ją w znacznym stopniu podnosić, a niektóre obniżać. Dlatego pary starające się o dziecko, muszą zadbać o swój jadłospis, który powinien być urozmaicony i złożony z wartościowych, mało przetworzonych produktów. Warto, by zawierał on jak najwięcej składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zatem co należy jeść, by pomóc naturze i zwiększyć szanse na poczęcie dziecka?

Przygotowanie do ciąży: zrób to koniecznie PRZED CIĄŻĄ

Oblicz dni płodne za pomocą kalkulatora

Co jeść, by zwiększyć szanse na poczęcie – produkty

  1. Olej słonecznikowy – zawiera witaminę E, nazywaną witaminą płodności. Jej niedobór przyczynia się do zwyrodnienia plemników u mężczyzn, a u kobiet może prowadzić do zaburzeń w przebiegu ciąży, poronień i obumierania płodu.
  2. Oleje roślinne, ryby morskie, awokado – to źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), które zmniejszają ryzyko wystąpienia endometriozy u kobiet.
  3. Warzywa zielone – sałata, szpinak, jarmuż, botwina, brokuły, natka pietruszki – są źródłem kwasu foliowego, witamin A, B, C i mikroelementów. Niedobór kwasu foliowego może obniżać objętość nasienia i ruchliwość plemników u mężczyzn. Uwaga: szpinak i botwinę powinno się blanszować, ponieważ surowe wypłukują żelazo i wapń z organizmu.
  4. Pestki dyni, nasiona roślin strączkowych, jaja, mięso, mleko i produkty mleczne oraz pieczywo zbożowe z pełnego przemiału (np. razowe, orkiszowe, typu graham, kasze) – produkty te są doskonałym źródłem m.in. cynku, który znacząco wpływa na prawidłowe funkcjonowanie męskich narządów płciowych.
  5. Wątroba, serce i ryby – zawierają łatwo przyswajalne żelazo, które zapobiega niedokrwistości, a ponadto jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania komórki jajowej i zarodka.

Dieta sprzyjająca płodności

Dieta osób starających się o dziecko powinna być przede wszystkim urozmaicona, pełna owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, mleka, serów i ryb morskich. Według specjalistów najbardziej sprzyja płodności dieta śródziemnomorska. Uważana jest ona za jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania – opóźnia procesy starzenia, przeciwdziała miażdżycy, poleca się ją osobom mającym problemy z tarczycą i sercem. W śródziemnomorskim jadłospisie dominują warzywa – surowe oraz gotowane, a także ryby i owoce morza. Ponadto stosuje się oliwę z oliwek, orzechy, ziarna zbóż, czosnek i cebulę. Podczas przygotowywania potraw używa się wielu przypraw, m.in. kminku, tymianku, szałwii, bazylii, oregano, za to niewielkiej ilości soli. Ze względu na zdrowe produkty, jakie wykorzystuje się w diecie śródziemnomorskiej, poleca się ją wszystkim – zwłaszcza osobom starającym się o potomstwo.

>> Minerały w ciąży: 9 składników niezbędnych w diecie kobiety ciężarnej

Z kolei dieta obfitująca w czerwone mięso i kaloryczne przekąski - fast foody, żywność przetworzoną i zawierajacą konserwanty -  zaprzepaszcza szanse na szybkie poczęcie dziecka.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza