Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży mają korzystny wpływ na organizm ciężarnej. To świetna forma relaksu, która pomoże przygotować ciało kobiety do porodu. W większości przypadków ćwiczenia są nie tylko dozwolone, ale wręcz zalecane.

Joga dla kobiet w ciąży to jedna z najpopularniejszych form gimnastyki dla ciężarnych. Oprócz ćwiczeń ruchowych ma dużo innych zalet, które są niezbędne przy porodzie. Jak ćwiczyć jogę w ciąży? Zobacz, jakie są najlepsze pozycje jogi dla kobiet w ciąży! 
Ćwiczenie jogi w ciąży może przynieść mamie i dziecku mnóstwo korzyści. Joga nie tylko uczy prawidłowego oddechu, pozwala się zrelaksować oraz odciążyć kręgosłup, ale również zwiększa przepływ krwi przez łożysko, przez co wpływa na prawidłowy rozwój płodu. Zobaczcie, dlaczego warto ćwiczyć jogę w ciąży!
Czy trening pośladków w ciąży to dobry pomysł? Tak! Odpowiednie ćwiczenia na pośladki dla kobiet w ciąży zadbają o jędrność skóry i sprawią, że twoja pupa po ciąży wcale nie będzie wyglądała gorzej niż przed. Jeśli dodatkowo zatroszczysz się o odpowiednią pielęgnację i dietę, odwdzięczy ci się doskonałą formą.
Ćwiczenia z piłką dla kobiet w ciąży to doskonały pomysł na aktywność fizyczną zarówo w ciąży, jak i po okresie połogu. Jeśli już ją masz, to super. Jeśli nie, zastanów się nad kupnem. Wykorzystasz ją bowiem nie tylko do ćwiczeń w ciąży, ale również do zabaw z dzieckiem. Zobacz, jakie ćwiczenia z piłką sa wskazane dla kobiet w ciąży!
Jazda na rowerze w ciąży nie jest tematem dyskusji w Danii i Holandii, gdzie rower to podstawowy środek transportu. Kobiety jeżdżą na rowerze do ostatnich dni przed porodem, chyba że lekarz im tego zabroni. Jak wygląda kwestia jazdy na rowerze w ciąży w Polsce i czy rzeczywiście jest to bezpieczne?
Ćwiczenia dla ciężarnych - Internet pełen jest filmów i porad, wskazujących jak ćwiczyć, będąc przyszłą mamą. Dlaczego ćwiczenia dla ciężarnych są takie ważne i jakie korzyści przynoszą mamie i dziecku? Poznajcie 5 najważniejszych argumentów "za" ćwiczeniami dla ciężarnych, które wskazuje dla nas Monika Cywińska, instruktorka pilates.
Wiele mówi się o tym, czego kobieta w ciąży robić nie powinna. Odradza się jej więc wiele form aktywności fizycznej, zaleca spokój i wypoczynek. Masaż PeLoHa jest jednak rozwiązaniem, które świetnie sprawdza się w przypadku przyszłych mam. Przeczytaj, na czym masaż PeLoHa polega, jak się go wykonuje i jakie ma działanie.
Ciąża to dla wielu kobiet stan napięcia, stres i uciążliwe dolegliwości. Dobre samopoczucie może przyszłej mamie zapewnić masaż prenatalny, którego popularność z roku na rok rośnie. Czym charakteryzuje się ta forma masażu i czy mogą z niej korzystać wszystkie ciężarne?
Bóle pleców w ciąży, a także karku, szyi i miednicy to codzienność przyszłej mamy. Ostatnie miesiące ciąży są dla większości kobiet trudne i męczące. Oto najważniejsze ćwiczenia w 3 trymestrze ciąży, które zmniejszą te bóle i napięcia.
Czy siłownia w ciąży to zły pomysł i przyszła mama musi zrezygnować ze swojej dotychczasowej sportowej aktywności? A może istnieją ćwiczenia, które kobieta w ciąży może bezpiecznie wykonywać? Przeczytaj, jak wygląda kwestia siłowni w ciąży!
Strój do ćwiczeń to ważny zakup dla każdej aktywnej przyszłej mamy. Dobrze dobrany strój to już połowa sukcesu. Pamiętaj, aby wybierać wygodne i nieuciskające tkaniny, które zapewnią ci swobodę ruchów i zapobiegną obrzękom. Jaki strój do ćwiczeń wybrać?
Taniec brzucha w ciąży budzi sprzeczne skojarzenia. Już sam taniec wydaje się obciążającą formą aktywności i najczęściej przyszłe mamy eliminują ten rodzaj ruchu ze swojego planu dnia. Jak się okazuje, niepotrzebnie. Lekarze rekomendują, że taniec brzucha w ciąży jest jak najbardziej wskazany, ponieważ wzmacnia mięśnie. A to pomaga w przyszłości przy porodzie.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, jak jakie prawa i przywileje mają ciężarne zatrudnione na etacie, a także: co pomoże ci urodzić naturalnie i jak wspierać wcześniaka. Przeczytaj również, jaką matę edukacyjną kupić niemowlakowi.

Kup dostęp od 2,50 zł
okladka m jak mama 09/19

Wszystkim kobietom w ciąży (z wyjątkiem kobiet z grupy ciąży wysokiego ryzyka) poleca się umiarkowaną aktywność fizyczną polegającą na wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń przez ok. 30 minut co najmniej dwa–trzy razy w tygodniu. Pływanie oraz joga są szczególnie polecane ciężarnym, pomagają bowiem na bóle kręgosłupa w ciąży. Dobre efekty przynoszą również ćwiczenia relaksacyjne, aerobik oraz tzw. ćwiczenia Kegla, które wzmacniają mięśnie pochwy i krocza.