Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży mają korzystny wpływ na organizm ciężarnej. To świetna forma relaksu, która pomoże przygotować ciało kobiety do porodu. W większości przypadków ćwiczenia są nie tylko dozwolone, ale wręcz zalecane.

Większość kobiet, które zachodzą w ciążę, stara się diametralnie zmienić swój styl życia. Trzeba jednak pamiętać, że to nie jest choroba (chyba, że faktycznie mamy jakieś dolegliwości, które zabraniają nam normalnie funkcjonować). Dlatego nie musimy rezygnować chociażby ze sportu. Sprawdziłyśmy, jakie ćwiczenia są odpowiednie dla ciężarnych.
Jazda na rowerze w ciąży nie jest tematem dyskusji w Danii i Holandii, gdzie rower to podstawowy środek transportu. Kobiety jeżdżą na dwóch kółkach do ostatnich dni przed porodem, chyba że lekarz im tego zabroni. Jak wygląda kwestia jazdy na rowerze w ciąży w Polsce i czy rzeczywiście jest to bezpieczne?
Ćwiczenia w 3 trymestrze ciąży mają szczególne znaczenie. Wzmocnienie i uelastycznienie mięśni macicy sprawia, że poród jest bezpieczniejszy i mniej bolesny. Oto ćwiczenia polecane przyszłym mamom, zwłaszcza tym, które nie mogły uczestniczyć w zajęciach w szkole rodzenia.
Ćwiczenia na biust są niezbędne, by zachować piękny biust po ciąży i porodzie, bo mocne mięśnie to naturalny gorset podtrzymujący powiększające się w czasie ciąży piersi.
Basen w ciąży to aktywność polecana już od pierwszego trymestru, aż do porodu. Pływanie nie obciąża kręgosłupa, a jednak nie zawsze ginekolog twierdzi, że to dobry wybór. Dlaczego? Kiedy lepiej zrezygnować z zajęć na basenie w ciąży?
Aktywność fizyczna w ciąży to bardzo ważny element zdrowego stylu życia przyszłej mamy. Ćwiczenia w ciąży przygotowują ciao do porodu, wzmacniają kondycję potrzebną do urodzenia dziecka, a także zapobiegają wielu powikłaniom, np. cukrzycy ciążowej. Oto pomysły na aktywność w ciąży.
Ciąża i aktywność fizyczna idą ze sobą w parze. Zanim jednak zaczniesz trenować, sprawdź, jakich ćwiczeń nie wolno ci teraz wykonywać. Oto lista ćwiczeń podana przez znane trenerki: Anię Lewandowską, Kasię Bigos i Annę Dziedzic, które mogą zaszkodzić tobie i dziecku, dlatego w ciąży są absolutnie zakazane.
Aktywność fizyczna w ciąży może przynieść przyszłym mamom sporo satysfakcji i zapewnić dużą dozę rozrywki. Na pewno słyszałaś o tym, że sport w ciąży jest przez lekarzy zalecany. Jednak dyscyplinę oraz intensywność ćwiczeń należy podczas ciąży dobierać rozsądnie i z pewną dozą ostrożności, tak aby nie zaszkodziła mamie i jej dziecku.
Pozycje jogi dla kobiet w ciąży to jedna z najpopularniejszych form gimnastyki dla ciężarnych. Oprócz ćwiczeń ruchowych ma dużo innych zalet, które są niezbędne przy porodzie. Jak ćwiczyć jogę w ciąży? Zobacz, jakie są najlepsze pozycje jogi dla kobiet w ciąży! 
Strój do ćwiczeń to ważny zakup dla każdej aktywnej przyszłej mamy. Dobrze dobrany strój to już połowa sukcesu. Pamiętaj, aby wybierać wygodne i nieuciskające tkaniny, które zapewnią ci swobodę ruchów i zapobiegną obrzękom. Jaki strój do ćwiczeń wybrać?
Wiele kobiet w ciąży boi się chodzić na basen ze względu na infekcje. Waha się, czy wybrać się na basen. Jak bezpiecznie korzystać w ciąży z basenu, aby uniknąć zakażeń? Przeczytaj, jak korzystać z pływalni, aby zminimalizować ryzyko infekcji intymnych oraz inne zagrożenia.
Aqua aerobik w ciąży to ten rodzaj sportu, który nawet przyszła mama, a zwłaszcza ona, powinna uprawiać. Dla kobiety, która uwielbiała spędzać czas aktywnie przed ciążą, stan błogosławiony jest nie lada wyzwaniem - z tylu zajęć musi zrezygnować! Zobaczcie, na czym polegają zajęcia aqua aerobik i jakie korzyści przynoszą ćwiczącym.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza

Wszystkim kobietom w ciąży (z wyjątkiem kobiet z grupy ciąży wysokiego ryzyka) poleca się umiarkowaną aktywność fizyczną polegającą na wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń przez ok. 30 minut co najmniej dwa–trzy razy w tygodniu. Pływanie oraz joga są szczególnie polecane ciężarnym, pomagają bowiem na bóle kręgosłupa w ciąży. Dobre efekty przynoszą również ćwiczenia relaksacyjne, aerobik oraz tzw. ćwiczenia Kegla, które wzmacniają mięśnie pochwy i krocza.