Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży mają korzystny wpływ na organizm ciężarnej. To świetna forma relaksu, która pomoże przygotować ciało kobiety do porodu. W większości przypadków ćwiczenia są nie tylko dozwolone, ale wręcz zalecane.

Pozycje jogi dla kobiet w ciąży to jedna z najpopularniejszych form gimnastyki dla ciężarnych. Oprócz ćwiczeń ruchowych ma dużo innych zalet, które są niezbędne przy porodzie. Jak ćwiczyć jogę w ciąży? Zobacz, jakie są najlepsze pozycje jogi dla kobiet w ciąży! 
Strój do ćwiczeń to ważny zakup dla każdej aktywnej przyszłej mamy. Dobrze dobrany strój to już połowa sukcesu. Pamiętaj, aby wybierać wygodne i nieuciskające tkaniny, które zapewnią ci swobodę ruchów i zapobiegną obrzękom. Jaki strój do ćwiczeń wybrać?
Wiele kobiet w ciąży boi się chodzić na basen ze względu na infekcje. Waha się, czy wybrać się na basen. Jak bezpiecznie korzystać w ciąży z basenu, aby uniknąć zakażeń? Przeczytaj, jak korzystać z pływalni, aby zminimalizować ryzyko infekcji intymnych oraz inne zagrożenia.
Aqua aerobik w ciąży to ten rodzaj sportu, który nawet przyszła mama, a zwłaszcza ona, powinna uprawiać. Dla kobiety, która uwielbiała spędzać czas aktywnie przed ciążą, stan błogosławiony jest nie lada wyzwaniem - z tylu zajęć musi zrezygnować! Zobaczcie, na czym polegają zajęcia aqua aerobik i jakie korzyści przynoszą ćwiczącym.
Jazda na rowerze w ciąży nie jest tematem dyskusji w Danii i Holandii, gdzie rower to podstawowy środek transportu. Kobiety jeżdżą na rowerze do ostatnich dni przed porodem, chyba że lekarz im tego zabroni. Jak wygląda kwestia jazdy na rowerze w ciąży w Polsce i czy rzeczywiście jest to bezpieczne?
Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży i jakie korzyści przynosi gimnastyka mamie i nienarodzonemu dziecku? Poznajcie 5 najważniejszych argumentów "za" ćwiczeniami dla ciężarnych, które wskazuje dla nas Monika Cywińska, instruktorka pilates.
Nie lubisz ćwiczyć i przed ciążą nie uprawiałaś sportu? Oto minimalny plan treningowy, który pozwoli ci zachować sprawność fizyczną i nie stracić kondycji z powodu ciąży. Prezentowane przez nas ćwiczenia dla kobiet ciężarnych utrzymają twoje mięśnie w dobrej formie i dobrze wpłyną na stawy i kręgosłup podczas ciąży.
Aktywność fizyczna w ciąży to bardzo ważny element zdrowego stylu życia przyszłej mamy. Ćwiczenia w ciąży przygotowują ciao do porodu, wzmacniają kondycję potrzebną do urodzenia dziecka, a także zapobiegają wielu powikłaniom, np. cukrzycy ciążowej. Oto pomysły na aktywność w ciąży.
Nordic walking w ciąży może znacząco poprawić wydolność organizmu przyszłej mamy. Ten sport, który pokochały miliony ludzi na całym świecie, ma same zalety! Zobaczcie, dlaczego warto go uprawiać w ciąży.
Bóle pleców w ciąży, a także karku, szyi i miednicy to codzienność przyszłej mamy. Ostatnie miesiące ciąży są dla większości kobiet trudne i męczące. Oto najważniejsze ćwiczenia w 3 trymestrze ciąży, które zmniejszą te bóle i napięcia.
Masaż w ciąży pomaga usunąć stan napięcia, stres i uciążliwe dolegliwości. Masaż prenatalny, którego popularność z roku na rok rośnie zapewnia dobre samopoczucie i jest bezpieczny, o ile jest wykonywany przez specjalistę . Czym charakteryzuje się masaż prenatalny i czy mogą z niej korzystać wszystkie ciężarne?
Ciąża i aktywność fizyczna idą ze sobą w parze. Zanim jednak zaczniesz trenować, sprawdź, jakich ćwiczeń nie wolno ci teraz wykonywać. Oto lista ćwiczeń podana przez znane trenerki: Anię Lewandowską, Kasię Bigos i Annę Dziedzic, które mogą zaszkodzić tobie i dziecku, dlatego w ciąży są absolutnie zakazane.

NOWY NUMER

DLA CIEBIE ZA DARMO! Szykujesz się do porodu? Chcesz wiedzieć co cię czeka, jak sobie radzić? Co może Ci pomóc? Koniecznie pobierz nasz specjalny poradnik, stworzony przez ekspertów!

Czytaj więcej
Porodówka - przewodnik dla rodzącej mamy, okładka

Wszystkim kobietom w ciąży (z wyjątkiem kobiet z grupy ciąży wysokiego ryzyka) poleca się umiarkowaną aktywność fizyczną polegającą na wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń przez ok. 30 minut co najmniej dwa–trzy razy w tygodniu. Pływanie oraz joga są szczególnie polecane ciężarnym, pomagają bowiem na bóle kręgosłupa w ciąży. Dobre efekty przynoszą również ćwiczenia relaksacyjne, aerobik oraz tzw. ćwiczenia Kegla, które wzmacniają mięśnie pochwy i krocza.