Sposoby na skurcze łydek w ciąży

2011-10-19 14:23 Agnieszka Roszkowska
Sposoby na skurcze łydek w ciąży
Autor: photos.com

Skurcze łydek w ciąży to jedną z częściej występujących dolegliwości. Potrafią zdarzyć się w najmniej odpowiednim momencie i są bolesne. Ale na wszystko można znaleźć sposób. Skurczom łydek bardzo łatwo jest zapobiec. Oto skuteczne sposoby na skurcze łydek w ciąży.

Skurcze łydek w ciąży to dolegliwość, której możesz w prosty sposób uniknąć.

  • Dostarczaj organizmowi potasu i magnezu – niedobory tych pierwiastków powodują skurcze łydek w ciąży. Magnez zawierają: kiełki pszenicy, otręby, kakao, siemię lniane, orzechy, proso, ryż i ryby. Źródłem potasu są: pomidory, warzywa strączkowe, bakłażany, cukinia, suszone śliwki i morele, banany, awokado, kasza gryczana i jęczmienna, otręby pszenne, płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo.
  • Wykonuj ćwiczenia rozciągające mięśnie łydek: 1. stań pół metra od ściany i całym ciałem oprzyj się na niej, uginając ręce (stopy mają na całej długości przylegać do podłoża), w takiej pozycji wytrzymaj 10–20 sekund; 2. stawaj na palcach stóp i zginaj nogi w kolanach.
  • Przed snem zapobiegawczo masuj łydki, używając maści rozgrzewających.
  • Gdy zaczyna się skurcz, zadrzyj palce stopy do góry, w kierunku kolana (możesz pomóc sobie ręką), a potem rozmasuj bolące miejsce.
  • Porozmawiaj z lekarzem o suplementacji preparatami magnezu i potasu (np. potas w postaci doustnych tabletek Kalipoz).
miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W nowym M jak Mama o tym, co jeść w ciąży, by nie mieć anemii i jakie nazwisko może nosić nowo narodzone dziecko. Przeczytaj również o tym, jak uniknąć błędów przy karmieniu piersią i dowiedz się, co czuje rodzący się maluch

Kup dostęp od 2,50 zł
okladka m jak mama 1/20
KOMENTARZE