Jak szybko i bezpiecznie schudnąć po cesarskim cięciu?

2021-09-02 15:00
Jak schudnąć po cesarskim cięciu?
Autor: Getty images Jak schudnąć po cesarskim cięciu?

Poród przy pomocy cesarskiego cięcia nie jest tak prosty i łatwy, jak wielu mamom mogłoby się wydawać: to operacja, po której znacznie dłużej dochodzi się do formy niż po porodzie naturalnym. Oznacza to również, że dłuższego czasu wymaga od nich także powrót do wagi sprzed ciąży. Sprawdź, jak szybko i bezpiecznie schudnąć po cesarskim cięciu.

Jak szybko schudnąć po cesarskim cięciu? Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość. Młode mamy pragną błyskawicznie wrócić do figury sprzed ciąży. Zaledwie kilka tygodni po porodzie, jeszcze w trakcie trwania połogu, próbują ćwiczyć i przechodzą na ostre diety.

W przypadku kobiet, które rodziły naturalnie i szybko odzyskały siły, nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń. Jednak zupełnie inaczej jest w przypadku kobiet, które rodziły przy pomocy cesarskiego cięcia. Cesarskie cięcie to operacja, po której każda mama musi dojść do siebie i pozwolić swojemu organizmowi na rekonwalescencję. Jak w takim razie schudnąć szybko i bezpiecznie po cesarskim cięciu?

Spis treści

  1. Czy możliwe jest schudnięcie po cesarskim cięciu?
  2. Kiedy zacząć ćwiczenia odchudzające po cesarskim cięciu?
  3. Dieta na schudnięcie po cesarskim cięciu
  4. Co może utrudniać ci odchudzanie po cesarskim cięciu?
Rana po cesarskim cięciu

Czy możliwe jest schudnięcie po cesarskim cięciu?

Oczywiście! Chociaż części kobiet kilogramy nazbierane w czasie ciąży pozostają na lata, to jednak nie jest to regułą. Jeśli tylko będziesz chciała, schudniesz po cesarce w ciągu kilku miesięcy. 

W drodze do utraty nadprogramowych kilogramów pomoże ci natura. Pierwszym etapem jest poród i obkurczanie się macicy. W drugim etapie dobroczynne hormony sprawiają, że organizm pozbywa się nadmiaru wody, polepsza się metabolizm i osłabia się apetyt.

Takie wsparcie trwa około 6 miesięcy, więc warto to wykorzystać na szybszy powrót do formy. Jeśli karmisz piersią – możesz liczyć na dodatkowe wsparcie. Karmienie piersią pozwala pozbyć się nawet 500 kalorii dziennie, co wpływa na szybkie spalanie zgromadzonej w czasie ciąży tkanki tłuszczowej. Oprócz tego, jako matka karmiąca musisz przestrzegać zdrowej diety, a ta sprawia, że łatwiej chudniesz.

I co najważniejsze - nie panikuj. Przecież tydzień po porodzie nie musisz wyglądać jak modelka. Daj sobie czas, wykorzystaj moment połogu na wspólne spędzanie czasu z pociechą. Potem z pewnością będzie ci łatwiej wrócić do formy, gdy będziesz już w pełni swoich sił.

Kiedy zacząć ćwiczenia odchudzające po cesarskim cięciu?

Ćwiczenia po cesarskim cięciu można rozpocząć od razu - ale uwaga! Nie mają one na celu powroty do wagi sprzed ciąży, a jedynie przyspieszenie gojenia rany po cc czy procesu obkurczania macicy. Ułatwiają jednak przemianę materii, która jest podstawą troski o prawidłową wagę.

Ćwiczenia po cesarskim cięciu znajdziesz TUTAJ:

Ćwiczenia po cesarskim cięciu 2 doba

Ćwiczenia po cesarskim cięciu 3-7 doba

Ćwiczenia po cesarskim cięciu: 2.-10. tydzień

Lekarze odradzają kobietom wszelkie ćwiczenia wysiłkowe czy wytrzymałościowe po cesarskim cięciu (np. te, które wymagają podnoszenia ciężarów na treningu na siłowni) przynajmniej przez 4 miesiące od cesarki. Dopiero później może pozwolić sobie na lekki wysiłek fizyczny, np. pilates czy jogę.

Należy uważać jednak i nie rozciągać się zbyt mocno oraz gwałtowanie. Najlepiej zapytać o to swojego lekarza, który podpowie, jak intensywne ćwiczenia możesz wykonywać. 

Jeżeli ostrzejsze treningi po cesarskim cieciu nie wchodzą w grę, to w takim razie, jak schudnąć po cesarce? Pamiętaj o spacerach ze swoim dzieckiem. Taka forma ruchu z pewnością pomoże ci trochę schudnąć.

Dieta na schudnięcie po cesarskim cięciu

Do tego nie możesz zapominać o zbilansowanej i lekkostrawnej diecie. Aby szybciej schudnąć po cesarskim cięciu, zrezygnuj ze słodyczy, smażonych potraw. Ogranicz węglowodany. Nie możesz jednak odstawić zbyt wielu produktów, bo przecież swojemu dziecku musisz dostarczyć odpowiednie składniki w czasie karmienia piersią. Dlatego żadne głodówki z pewnością nie są dla ciebie!

Zbytnie ograniczenie kalorii w posiłkach może sprawić, że będziesz produkować małe ilości mleka, które nie będzie zawierało wszystkich podstawowych składników odżywczych. Racjonalne odżywianie się podczas karmienia piersią to 30 proc. białka, 50 proc. węglowodanów i reszta składająca się z błonnika i tłuszczów.

Co może utrudniać ci odchudzanie po cesarskim cięciu?

Powrót do formy po cesarce jest trudny z wielu względów. W czasie rekonwalescencji po cesarskim cięciu istnieje wiele ograniczeń, o których wspominaliśmy wyżej. Jest też wiele innych czynników, które mogą i utrudniać schudnięcie po cesarce:  

  • wyczerpanie i zmęczenie – zbyt trudne i obciążające ćwiczenia, niedostosowane do możliwości – mogą zniechęcić do ćwiczeń. Po porodzie organizm jest osłabiony i wymaga dłuższej regeneracji. Nie możesz więc liczyć na to, że dwa tygodnie od urodzenia dziecka zrobisz 100 przysiadów albo 10 pompek. Na mniejszą energię może też wpływać naturalne karmienie.
  • brak regularności ćwiczeń – małe dziecko, które jeszcze nie ma ustalonego stałego rytmu dnia i jest karmione na żądanie, znacznie utrudnia ustalenie stałego harmonogramu ćwiczeń. Czasem zamiast godziny dla siebie, może się udać wygospodarować zaledwie 10 minut. Najważniejsze, by każdą nawet krótką chwilę efektywnie wykorzystać.
  • wahania nastroju – burza hormonów u młodej mamy może zniechęcać ją do pracy nad powrotem do formy. Depresje poporodowe, baby blues czy chwilowe pogorszenie nastroju – są demotywujące do ćwiczeń. Warto jednak podjąć próbę, bo ćwiczenia często pomagają wrócić nie tylko do dobrej formy fizycznej, ale i znacznie poprawiają samopoczucie.
  • zapominanie o swoich potrzebach – młode mamy czują winne, jeśli zamiast trwać przy maluchu, chcą realizować własne potrzeby. Bardzo trudno jest zrozumieć, że każda mama ma prawo do własnego szczęścia i myślenia o sobie. Czasem wymaga to uświadomienia młodej mamie, że szczęśliwa mama to również szczęśliwe dziecko.

Sprawdź koniecznie: Chcesz schudnąć po porodzie? Wypróbuj nowy program dietetyczny

Poród naturalny po cesarce: czy po cesarce można rodzić naturalnie?

Jak odzyskać figurę po ciąży? Pomogą ci w tym dieta i odpowiednia aktywność fizyczna

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza