Żywienie dziecka

Najzdrowsze słodycze – czy istnieje takie stwierdzenie? Słodko i zdrowo – czy to jest niemożliwe? Wciąż powracają dylematy, jak uprzyjemnić i osłodzić życie nie tylko dzieciom, ale i starszym. Wiadomo przecież, że każdy czasem ma ochotę na słodycze. Jednak należy pamiętać, aby nie jeść ich zbyt często. Warto zastąpić je zdrowymi przekąskami dla dzieci, które są tak samo smaczne. Jak przekonać do nich dziecko i wprowadzić je do jego zdrowej diety?
Pod względem wartości odżywczej kasze przewyższają ryż, makaron i ziemniaki. Postaraj się więc, by na rodzinnym stole pojawiały się jak najczęściej. Kasze są znakomitym źródłem węglowodanów złożonych, które powoli rozkładają się na glukozę potrzebną do pracy wszystkich komórek, nie powodując gwałtownych skoków insuliny (duże skoki insuliny uruchamiają proces przetwarzania węglowodanów na tłuszcze, które są odkładane w tkance tłuszczowej jako zapasowe źródło energii oraz sprzyjają deponowaniu tłuszczów krążących w krwiobiegu, a wszystko to prowadzi do otyłości, cukrzycy typu 2 i chorób układu krążenia).
Z pewnością nie raz miałaś problemy z włączeniem do diety dziecka warzyw, owoców i niektórych soków - mały niejadek musi się po prostu przekonać do ich smaku, by potem z chęcią pałaszować kolejne zdrowe i pyszne porcje witamin. Co możesz zrobić, by zachęcić dziecko do sięgnięcia po warzywa i owoce? Daj mu dobry przykład! Dzieci wzorują się na swoich rodzicach i tak jak twoja córka zakłada twoje szpilki i ubiera sukienkę, a syn naśladuje ojca reperując dom zabawkową wiertarką - tak samo mogą pić sok z „dorosłej” szklanki czy zjeść owoce z patery - tak jak ty.
Zabawa dla twojego dziecka jest sposobem poznawania świata, dlatego to właśnie przez zabawę najłatwiej jest uczyć malucha zdrowych nawyków – istnieje wiele trików, które pomogą zachęcić dziecko do jedzenia warzyw, owoców i picia soków i sprawią, że dieta dziecka będzie prawidłowa.
Bądź grzeczny, zjedz obiadek – zachęcamy dziecko. W nagrodę dajemy ulubiony batonik. Wszystko po to, by dziecko rosło zdrowo. A przy okazji wpajamy naszym dzieciom przekonanie, że jedzenie to najważniejsza sprawa w życiu. Nie zdajemy sobie sprawy jak łatwo doprowadzić do uzależnienia od jedzenia oraz otyłości u dzieci.
Ze wszystkich składników mineralnych w naszym organizmie najwięcej jest wapnia. Aż 99 proc. zasobów tego pierwiastka znajduje się w kościach. Pozostały jeden procent również pełni ważne zadania: uszczelnia błony śluzowe, bierze udział w procesie krzepnięcia krwi, wpływa na budowę i sprawność działania mięśni oraz układu nerwowego, ma również działanie przeciwzapalne. W jakich pokarmach szukać wapnia i ile powinno być go w codziennej diecie malucha?
Gdy grzybów urodzaj, do lasu wyruszają nawet niewprawni grzybiarze. A wtedy łatwo o pomyłkę i smakowita kania może okazać się śmiertelnie trującym muchomorem.
Grzyby są smaczne pod warunkiem, że umiejętnie je przygotujesz. Oto kilka rad jak je podać, żeby nikomu nie zaszkodziły. Potrawy z grzybów najlepiej zjeść w dniu, w którym zostały przygotowane. W lodówce można je przechowywać nie dłużej niż 48 godzin. Dania te najlepiej przyrządzać z jednego gatunku grzybów, ponieważ wymagają takiego samego czasu obróbki termicznej.
Jak pomóc w tych pierwszych, najważniejszych minutach, gdy podejrzewasz u swojego malucha zatrucie grzybami? Sprawdź, ta wiedza może uratować życie.
Poznaj kilka sprawdzonych trików, aby dzieci jadły zdrowe przekąski zamiast słodyczy. Trudno sprawić, by dziecko nie poznało smaku chipsów i batoników ani nie zasmakowało we frytkach i hamburgerach. Trzeba jednak zrobić wszystko, by sięgało po nie jak najrzadziej, w zamian wybierając zdrowsze i mniej kaloryczne przekąski.
Hamburgery zawierają ponad 30 g tłuszczu, co stanowi blisko połowę dziennego zapotrzebowania człowieka na tłuszcze w ogóle. Podwójny hamburger i duże frytki to prawie 1000 kcal i niewiele składników odżywczych. Moda na fast foody przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych, a efektem tego jest problem nadwagi u dzieci. Jeśli twoje dziecko nie umie bez nich żyć, zacznij je robić w domu. Takie dania są równie smaczne i zdrowsze!
Chroni przed osteoporozą, zwiększa odporność, wpływa na dobrą pracę mózgu, a nawet hamuje rozwój bakterii. Choć w organizmie występuje tylko w śladowej ilości (75–150 mg), znajduje się we wszystkich tkankach. Najwięcej miedzi jest w wątrobie, mózgu, sercu i nerkach, mniej w gruczołach, kościach i mięśniach.

NOWY NUMER

POBIERZ PORADNIK! Darmowy poradnik, z którego dowiesz się, jak zmienia się ciało kobiety w ciąży, jak rozwija się płód, kiedy wykonać ważne badania, jak przygotować się do porodu. Pobieram >

Pobieram
poradnik ciaza