Fitness w ciąży: ćwiczenia na powietrzu z brzuszkiem [GALERIA ZDJEĆ]

Fitness w ciąży to świetny pomysł na aktywność fizyczną! Skorzystaj z pięknych, słonecznych dni. Zamiast leniuchować w domu, poćwicz w miejskim parku czy pobliskim lesie. Wzmocnisz mięśnie, zadbasz o swoją kondycję i poczujesz się szczęśliwa! A pamiętaj, że szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko.

Fitness w ciąży to polecana aktywność fizyczna dla każdej przyszłej mamy. Wielu lekarzy rekomenduje uprawianie sportu w ciąży, ponieważ ma on wiele zalet m.in.: zapobiega bólom kręgosłupa i stawów, wzmacnia mięśnie, przygotowując je do porodu oraz uelastycznia skórę.

>> Czytaj także: Basen w ciąży: pływanie w ciąży dobrze ci zrobi >>

Fitness w ciąży: jakie ćwiczenia można wykonywać z brzuszkiem?

Wykonując jakikolwiek wysiłek fizyczny w ciąży, należy zachować zdrowy rozsądek. Przed rozpoczęciem ćwiczeń koniecznie skonsultuj się z lekarzem, czy nie ma żadnych przeciwwskazań, abyś mogła być aktywna fizycznie. W ciąży najlepiej jest unikać sportów, które są wyczerpujące oraz grożą upadkiem, takie jak jazda na łyżwach, jazda rowerem czy podnoszenie ciężarów. Zmień formę aktywności na mniej dynamiczną, na przykład pilates, łagodny aerobik lub pływanie. Pamiętaj, aby się zbytnio nie forsować. Aktywność ma poprawić twoje samopoczucie i wydolność organizmu oraz przygotować cię do porodu.

>> Czytaj także: Rower w ciąży: odpowiedzi na ważne pytania >>

Fitness w ciąży: zalety ćwiczeń na powietrzu

Jeśli przeniesiesz się ze swoimi ćwiczeniami na świerze powietrze, możesz zyskać podwójnie. Nie tylko wzmocnisz mięśnie i dotlenisz swój organizm, ale również zbliżysz się do natury. Relaksujący szum drzew w parku pozwoli ci zapomnieć o problemach, które cię otaczają i zwyczajnie się zrelaksować. Tym samym, gdy ty będziesz spokojniejsza, twój maluszek będzie się lepiej rozwijał.

Czytaj także: >> Jak ćwiczyć, by odciążyć kręgosłup w ciąży? >>

Fitness w ciąży: do którego miesiąca można ćwiczyć?

Jeżeli nie wykonywałaś żadnego sportu przed ciążą, skończ ćwiczenia w ósmym miesiącu. W innym przypadku możesz ćwiczyć aż do porodu, co jakiś czas zmniejszając intensywność oraz obciążenie ćwiczeń. Jeżeli lubisz biegać i właśnie tę formę aktywności fizycznej wybałaś na swój ciążowy sport, od ósmego miesiąca zwolnij tempo. Truchtaj, spaceruj, ale już nie biegaj. Kiedy zauważysz, że twój organizm potrzebuje odpoczynku, zrób sobię przerwę i nie broń się przed leżeniem w łóżku. Musisz powoli się przygotowywać na przyjęcie nowego członka rodziny.

Aktualizacja: 2016-04-13 Publikacja: 2015-08-27
Ocena: 0
fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij g+skomentuj
forum.mjakmama.pl
wejdź na forum
Serwis mjakmama.pl ma charakter edukacyjny! Redakcja serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.